تامین آب برای نخلستان‌های شادگان

استاندار خوزستان تامین آب برای نخلستان‌های شادگان اولویت نخست دانست.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان باتوجه به کاهش بارندگی و کمبود آب کشاورزی گفت: اولویت نخست تامین آب برای نخلستان های شادگان است و پس از آن اولویت با کشت های فصلی است.

وی از کاهش 45 درصدی میزان بارش باران در سال زراعی گذشته در خوزستان خبر داد و بیان داشت: ولی در حد نرمال کشوری بود اما در سال زارعی جاری کل کشور با بحران بی آبی روبه رو است.

شریعتی گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده در 3 ماه آینده شرایط بارش باران در خوزستان در نرمال خواهد بود و بخشی از کمبود آب خوزستان را تامین می کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر مدیریت صحیح و علمی آب شرب و کشاورزی در خوزستان با توجه به کاهش بارندگی اظهار کرد:از رییس جمهوری برای جبران خسارت کشاورزان پایین دست حوضه کارون درخواست پرداخت معوض کشت کردم.

وی درتاکید داشت: کاهش بارش باران در چهارمحال و بختیاری که از سرشاخه های اصلی کارون است نیز در 50 سال گذشته بی سابقه است.

احمد جعفری نسب، فرماندار شادگان ازرهاسازی از آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان شادگانی با دبی 35 متر مکعب بر ثانیه از سد مارون با پیگیری استاندار خوزستان خبر داد.

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی نیاز است تا برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان های پایین دست کارون از جمله شادگان برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.